24 Ekim 2011 Pazartesi

Eğitmen



Edip Kemal EREN
Devlet Güzel Sanatlar Akademisi (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi) Endüstri Tasarımı İç Mimarlık bölümünden mezun oldu. Üniversitede okurken Deneysel Pisikoloji ve Pedagoji eğitimi alarak İç Mimarlık diplomasının yanında öğretmenlik sertifikası aldı. 1988 Yılında Bilişim sektöründe kendi işini kurdu.

Türkiye Barmenler Derneği’nin 1992 yılında başlayan kuruluş sürecinin başından itibaren sürekli içinde oldu ve destek sağladı. Türkiye Barmenler Derneği’nin Onur Kurulu üyesi oldu, aynı zamanda Yurt Dışı İlişkiler ve Genel Koordinatörlüğünü üstlendi.

Barmenlik mesleğinde araştırma ve incelemelerine hiç ara vermeden devam etti. Barmenlik ve içecekler konusunda yurt içi ve dışında birçok eğitim ve seminere katıldı. Türkiye Barmenler Derneği’nin eğitim komisyonunda görev aldı. Türkiye Barmenler Derneği başkanı İlhan ÖNER ile birlikte 2003 yılında, Meslek İçi Eğitim yayınlarından “Temel Eğitim” ve “İçecekler”  kitabını yazıp dernek bünyesinde yayınlıyarak, Barmenler için başvurulacak bir bilgi kaynağı olmasını sağladı.

Değişik zamanlarda Turizm ve Otelcilik lise ve yüksek okullarında seminerler verdi. Milli Eğitim Bakanlığı Hizmet içi Eğitim Daire Başkanlığı’nın resmi görevlendirmesi ile Maltepe Kız Meslek Lisesinde ülke çapındaki Gıda ve Ağırlama Bölümü Öğretmenlerine, servis teknikleri, bar hizmetleri, barmenlik, içecekler ve kokteyl dersleri verdi. Edip Kemal Eren ayrıca, Türkiye çapında “Kokteyl Yarışmaları” organizasyonları düzenlemekte, yeni yetenekli barmen ve barmaidleri ortaya çıkarmakta.


Türkiye Barmenler Derneği görevlerinin yanısıra halen Akademika’da içecekler, içki kültürü, içki hazırlama, sunum, kokteyl ve barmenlik eğitimleri vermektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder